Rosso rosso rosso…. Ma non c’e vino rosso - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu Rosso rosso rosso…. Ma non c’e vino rosso - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu

Rosso rosso rosso…. Ma non c’e vino rosso

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

14 April 2007 | Italië, Bettolle

Ik zie rood! Het zwembad is namelijk geopend!!! En uiteraard hebben we het onmiddellijk uitgeprobeerd… Het was eigenlijk nog wel redelijk koud ze, maar als je erin zit en je zwemt wat gaat het wel. We zijn wel verbrand. Vooral ik dan en Cristina. Ann ziet gewoon bruin!
Nu ik wist wel dat ik rood zag, maar het drong toch maar echt tot mij door toen we ’s avonds in Siena waren en de mensen vreemd aan het kijken waren. (http://evita-13.fotopages.com). Ondertussen is het gelukkig al wat weggetrokken hoor.

Donderdag zijn Sofie en Wendy aangekomen, twee meisjes die hier vorig jaar stage hebben gedaan. Dat was wel leuk… voor herhaling vatbaar ;-) De geplande avondjes uit waren soms een beetje in het water gevallen. Zo was de langverwachte Essenza-avond noodgedwongen gecancelled wegens sluiting op Pasen. Gelukkig zijn we wel zondag met Paolo naar Cortona uit geweest. Zo hebben we toch nog ons feestje gehad eh…. Al viel dien Paolo wel wat tegen: knap maar voor de rest niet veel aan… dan heb ik toch liever ‘onze’ neef Alessandro :-p

Ann haar vrienden waren hier ook: Joke en Koen. Die hebben hun ook wel geamuseerd denk ik. En hebben voor ons Paashaas gespeeld. Dank U! We zijn nog altijd zoet met de chocolade hoor.

En zaterdag zijn onze pa en onze kenny aangekomen. De verrassingsgasten waren…. Tumtumtumtumtumtumtum *spanning*….. nonkel Robert en Ann. Zij zijn elke dag uitstapjes gaan doen, met als gevolg dat ze volgens mij meer gezien hebben op die ene week dan wij op 2 maand en half. Ik ben wel alleen dinsdag met hun mee kunnen gaan, en donderdagochtend hun tegemoet gekomen in Siena omdat we (misschien) stage-interviews moesten doen op andere dagen.

Vandaag zijn Ann en ik om negen uur ’s morgens vertrokken met Claudio AKA ‘het varken’ naar een kaasboerderij! Het was verschrikkelijk vroeg, vooral omdat we gisterenavond naar een forum geweest zijn waar Giovanni aan deelnam. Maar ‘het varken’ vroeg het zo lief en we durfden geen neen zeggen. Maar wat ik eigenlijk wil meedelen is: ik heb daar dus kaas moeten proeven! Ik heb verschrikkelijk mijn best gedaan maar de mensen hebben op mijn gezicht kunnen lezen dat ik het echt niet lekker vond. Het was trouwens pecorino… en we hebben nog mee gekregen naar huis… een kleine traktatie van ‘het varken’

Woensdagavond, na een week overgeslagen te hebben, terug Erasmusfeestje gehad. En het was toffer dan anders … om bepaalde redenen…
Milan heeft die avond trouwens ook gewonnen van Bayern Munchen, maar helaas zat moi op de trein naar Siena tijdens de match en zijn we pas aangekomen bij de Rasmus toen de wedstrijd eindigde!

  • 15 April 2007 - 10:13

    Lies:

    EIKEBAH! ge hebt kaas moeten eten ofwa??? IEEEUUUUWWWWW! *mijn al zieke maag draait om*

  • 17 April 2007 - 05:16

    Sig:

    Mmmmm...kaas.

    Maar allé, tis er nog altijd leuk precies. Zo moet het eh! Vooral de feestje dan ...;-)

    Amuseert u er nog te pletter!
    Groetjes uit Australië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Ik ga samen met nog twee andere meisjes stage lopen in het Toscaanse Siena. De bedoeling is dat we de streekproducten(pici, vinsanto, chianina, tartufo,... ) van Siena gaan promoten, dit door het bouwen van een website en het maken van een folder.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 44370

Voorgaande reizen:

31 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: