Pisa - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu Pisa - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu

Pisa

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

03 Maart 2007 | Italië, Bettolle

Gisteren zijn Ann en ik naar Pisa gegaan… de ‘scheven torren’ gaan bezoeken. ‘T was best wel leuk… Geen heel goed weer, maar het kon er mee door . En ik denk dat we op de juiste moment gegaan zijn: er was niet te veel volk.

Het was wel een hele reis hoor... we hebben ’s morgens de bus genomen van 8u20 in Bettolle en zijn in Pisa station aangekomen om half 1! We moesten om 4u ook al terug de trein weer nemen om tegen 8u in Bettolle terug te zijn. Gelukkig is er buiten de toren, den Arno en de vele kraampjes niet veel te zien…tijd genoeg dus.

We wilden ook wel eens op de toren zelf, maar dat ging iets boven ons budget: verschiet niet – 15 euro! Gewoon om op de toren te gaan eh! Zoo-oot! Als je het baptisterium en de dom ook wou bezoeken moest je nog meer betalen. Dat hadden we er niet voor over. Ann heeft die uitgespaarde 15 euro besteed aan een Louis Vitton handtas….of eerder een Louis Xitton ;-). En ik heb dus een zonnebril gekocht…van Armani….of eerder Harmani, maar who cares :p. En ik heb afgeboden .

We hebben echt veel foto’s getrokken…uiteraard ook de foute ‘laten-we-de-toren-terug-recht-duwen’ foto (te bewonderen op http://evita-13.fotopages.com). En ook een paar foto’s in het kader van ‘t Hamjournaal (http://www.hamjournaal.be )

Cristina dacht ondertussen thuis haar gemiste deadline in te halen, maar dat is niet gelukt…’t kind was veel te ziek.

Vandaag zijn we het broodnodige gaan halen in de winkel in Bettolle…maar een van de dagen moeten we wel nog eens naar de Liddl gaan. We zijn dan ook is langsgegaan in de Outlet store hier in het dorp: die kleren waren echt niet mooi… meer voor oude mensjes. Maaaaaa-aaar ik heb wel Nesta gevonden in die winkel. Dien maakt blijkbaar reclame voor het merk ‘Trendy’…niet mooi :-/!

Morgen weten we nog niet exact wat we van plan zijn, maar maandag gaan we normaal gezien naar Firenze…dat is maar twee uur op de bus zitten ;-)

Xxx Evy

  • 05 Maart 2007 - 08:33

    Lies:

    WHAAAAAAA Firenze!!! *jaloers*

  • 05 Maart 2007 - 10:14

    Sofie:

    De toren van Pisa is idd veel te duur. Toen ik 3 jaar geleden in Italië was, heb ik die vanop afstand bewonderd :-)

    Have fun in Firenze!

  • 07 Maart 2007 - 19:19

    Serge:

    Het ga je goed zo te zien op de foto's en nog veel plezier. Ben wel een beetje jaloers
    ex collega van papa

  • 14 Maart 2007 - 13:29

    Maarten De Smet:

    Ik was ziek op mijn verjaardag.Maar we heben mijn verjaardag dan een week later geviert.Ik heb en fiets gekregen van de mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Ik ga samen met nog twee andere meisjes stage lopen in het Toscaanse Siena. De bedoeling is dat we de streekproducten(pici, vinsanto, chianina, tartufo,... ) van Siena gaan promoten, dit door het bouwen van een website en het maken van een folder.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 44390

Voorgaande reizen:

31 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: