We zitten in La belle italia!!! - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu We zitten in La belle italia!!! - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu

We zitten in La belle italia!!!

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

03 Februari 2007 | Italië, Bettolle

We zijn woensdag (vroegtijdig!) geland op Pisa, en zo met de trein naar Siena gegaan. Daar hebben we wel wat moeten wachten op een taxi die niet kwam. Uiteindelijk naar ons hotel gebeld en zij hebben een nummer van een taxi gegeven…uiteindelijk zijn we in Hotel Garden geraakt. Daar aangekomen onze valiezen gedumpt en de taxi richting Siena stad genomen. (We hebben het te voet overwogen maar het is nogal heuvelachtig daar en twas ook nog vrij ver weg eigenlijk). Daar hebben we een…pizza gegeten J… Maaaaaaaaaaar J hehe… er hingen daar tv’s omhoog en daar wast voetbal op: Roma – Milan J!!! Kan den eersten dag nog beter beginnen?
De tweede dag zijn we ’s morgens al naar de campo gegaan om gewoon wat rond te lopen, want we moesten pas om 14 uur een test Italiaans gaan doen…om te zien welk niveau we hadden. Daar hebben we trouwens een Nederlands meisje ontmoet (Ze zit wel in een andere groep want haar Italiaans was beter…ze had al eens 6 maand in Roma gewoond). Mevrouw Daems had ons dan al wat wegwijs gemaakt, gezegd waar we moesten zijn enzo. We zijn dan samen terug naar het hotel gegaan om onze koffers te halen, en richting het appartement in Bettolle te trekken. De voetbalploeg van Siena checkte trouwens juist in, in het Hotel Garden J! Onderweg zijn we nog in de Lidl gestopt om al een beetje boodschappen te doen, kwestie van toch iets in huis te hebben.
En toen kwamen we aan! Echt een supermooi appartementje J En een super uitzicht! En een zwembad! (Al is het daar nog iets te koud voor…voor de rest is het hier overdag wel warm, maar tegen ’s avonds koelt het hard af). Fabiola, de eigenares is heel vriendelijk, als we iets nodig hebben of iets niet weten moeten we maar gaan kloppen bij haar. Ze heeft een hondje dat Foxy noemt.
’S Avonds in het appartement heeft Cristina haar beroemde pasta gemaakt en zijn we een beetje later al gaan slapen wegens doodmoe J
Vandaag, il terzo giorno, is mevrouw Daems ons deze morgen komen halen, om in Sinalunga naar de trein- en busuren te kijken. Eigenlijk moesten we dan vanuit Sinalunga de trein naar Siena nemen, maar mevrouw Daems heeft ons terug helemaal naar Siena gevoerd. Daar hebben we terug wat rond de campo gewandeld. Het was eigenlijk de bedoeling nog pasfotootjes voor de mensakaart van Cristina binnen te brengen, een telefoonkaart (van Italie = goedkoper) te kopen en de busuren van Siena te checken. Uiteindelijk hebben we enkel een winkel gevonden waar we een SIMkaart konden kopen, maar die was dicht. De rest hebben we uitgesteld, het presseerde niet en het zonnetje op de campo was TE aanlokkelijk. Dan maar een cappucino gaan drinken ( de tweede uit heel mijn leven – voorlopig – in Hotel Garden had ik er ook al één gedronken, al was die niet zo goed als die vanop de campo). Ondertussen, van het terasje, is mijne neus zelfs een beetje verbrand!
En dan…onze eerste les Italiaans gekregen. Eigenlijk heb ik persoonlijk nog niets nieuws geleerd, want wat we tot nu toe gedaan hebben, kon ik wel al. Een beetje voorstellen en praten over typische dingen over het land waarvan je afkomstig bent. Klinkt weinig, maar we hebben wel les gehad van 14uur tot 18 uur. Dat gaan we overigens elke dag hebben, behalve in het weekend…en dat komt helaas niet zo goed uit voor de bus- en treinuren. De laatste bus van Sinalunga naar Bettolle is al om iets na 7 en we moeten eerst van Siena naar Sinalunga con il treno, wat een dik uur duurt. Klein probleem dus. Vandaag is mevrouw Daems ons komen halen in Sinalunga, maar voor de rest van ons verblijf hier zal dat natuurlijk niet gaan, dus dat gaan we morgen met Giovanni bespreken. Giovanni is de burgemeester en een architect van Bettolle. Hij coördineert ook onze stage en is naar het schijnt heel vriendelijk en behulpzaam. (Alle Italianen trouwens, tot nog toe ;-) …) Dus morgen weten we meer. We zullen zowiezo waarschijnlijk deze maand dus wel elke dag pas thuis zijn rond half 9 – 9 uur.
Cristina en ik (Ann was een beetje misselijk en ligt in haar bed) zijn nu naar het computerlokaal gekomen om onze mails te checken, blog bij te werken en van die dingen, maar we hadden nog niet gegeten. Vlakbij het computerlokaal zijn wat winkels, discotheek, een restaurant en een eetbarretje. We zijn dus iets klein gaan eten in het eetbarretje… En natuurlijk kwamen er 5 Italiaanse jongens binnen, die nog naar de discotheek gingen, maar eerst ook daar iets komen drinken (die bar noemt natuurlijk niet voor niets Predisco). Ze vroegen of we iets moesten drinken van hun en of we meegingen naar de discotheek, maar we zijn er niet direct op gekleed en we wilden wel dringen het thuisfront op de hoogte houden. Dus hebben we gsm-nummers uitgewisseld voor volgende week. Morgen konden ze niet want ze werken van maandag tot vrijdag hier, maar zijn eigenlijk van Roma. Enfin, het komt er dus op neer dat de eerste Italiaanse vriendjes gemaakt gaan worden :-p
Ik hoop morgen terug een blog te schrijven, maar ben niet zeker of het gaat lukken…
Dus… alla prossima xxx

(foto's volgen later maar omdat we pas maandag ons paswoord voor draadloos internet hebben en nu op giovanni zijn kantoor zitten is da wa moeilijk nu) xxx

• 03 Februari 2007 - 19:01

Marianne:

Hehe jullie laten er zel geen gra over groeien ^^
    Ik hoop dat alles daar echt fijn gaat gaan voor jullie. Hier is het alvast superwarm en is iedereen echt gastvrij - dat wil zeggen, tot een uur of 17, want dan begint het donker te zorden en gaat alles onherroepelijk dicht, achter slot en grendel, hekken, prikkeldraad en een paar elektric fences. Om maar te zeggen dat er hier een paar dingen nogal eigenaardig (en dus erg interessant) zijn.

We proberen onze blog echt zo snel mogelijk te updaten, je moet af en toe maar eens gaan kijken ;)

Baaie groeten vanuit SA,
    M en W

Oh, en er zijn een paar leuke campusfoto's speciaal voor jullie (a)

• 03 Februari 2007 - 20:21

Melissa:

Seg, Evy, gij meent het zeker me u italiaanse vriendjes? Als ge daar uwe vent vindt, moet ge wel nog terugkeren e! hehe ;-). Ik ben echt wel blij voor u dat alles goed is verlopen en dat het ginder zo goed meevalt.

xxx

PS: ge hebt de groeten van de Mon.

• 03 Februari 2007 - 21:05

Marie:

helaba! amai tziet er daar zalig uit. zorg maar goed voor ons anneke hé, khoop da ze vlug beter is... als we volgend jaar event zouden doen en als we dan nog stage moete doen, dan gak mee naart buitenland ze :D amai ge zijt helemaal nog ni lang weg en kheb al keiiiiveel te vertelle. rarara over wie of wa :p hehe amuseer u daar nog en blog er maar op los ;) xxx

• 04 Februari 2007 - 11:32

Lies:

zeg, maak 't u daar ni al te comfortabel e, da ge nog goesting hebt om terug te komen :p hehe. en direct al prijs, seg ;-) amai!

• 04 Februari 2007 - 18:11

Bert:

Amai...nog maar pas ginder en al touche... Zijde Nesta al zo rap aan het bedriegen... Razz

• 04 Februari 2007 - 19:19

Sofie:

Go Evy, go go! Nog maar pas van huis en al aanpappen met de Italianen :-)

Kben wel blij dat het zo goed al meevalt voorlopig. Groetjes aan Ann en Cristina.

xxx

• 07 Februari 2007 - 13:15

Tante Ann:

proeft er maar van - maar op tijd stoppen hé! allé zo elk jaar gratis op familiebezoek is ook niet slecht

• 07 Februari 2007 - 13:34

Maarten:

het heeft de eerste keer gesneeuwd en het het is blijven liggen als ijs.gaat het italiaans goed?

• 07 Februari 2007 - 17:54

Vif En Ivan:

seg meid,
    mogen er ook mannen van hier reageren op jouw blog, want al wat ik hier van reacties vind zijn van het vrouwelijke geslacht!!!!!
    Doe die knappe(?)Italiaanders de groetjes en have fun
    grts

• 09 Mei 2007 - 22:03