Zondag 4 februari 2007 - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu Zondag 4 februari 2007 - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu

Zondag 4 februari 2007

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

12 Februari 2007 | Italië, Bettolle

Het etentje gisteren was superleuk. Het was niet alleen mee Giovanni, maar met een stuk of 15 man: wij drieën, mevrouw Daems met Clara en Tony (= nichtje + lief van nichtje), Giovanni met zijn vrouw en kindjes, Claudio en Paolo (de docente aan de unief van Siena, die ons soms naar Siena mee zal nemen) met hun kindjes en Fabiola (eigenares van ons appartement) met haar man en kindje.
We hadden eerst afgesproken in een bar (dachten we) om samen te komen om 8 uur. Uiteindelijk bleek dat we ergens anders hadden afgesproken, maar ondertussen hadden we wel ineens kennis gemaakt met Matteo (we weten wel niet meer waar voor Matteo dient :-p ) en een aperitiefje waarvan ik de naam ook al vergeten ben…maar het was wel heel lekker. Ik denk dat we nog wel in die bar gaan komen. Mevrouw Daems zei dat die vorig jaar daar regelmatig gingen om te ontbijten, en er is karaoke soms heb ik gelezen  Zeker voor herhaling vatbaar dus.
Eens in het restaurant aangekomen hebben we ons laten leiden door de Italianen. Ze bestelden van alles een beetje en hebben dus zo van de verschillende gerechten kunnen proeven. Er was geen vis! Dus dat was al goed, en voor de rest lustte ik alles (behalve 1 toastje niet, maar daar heb ik wel den helft van opgegeten!) !!! Na de toastjes, kwam er een schotel met peren, pecorini, en drie soorten salami. Daarna kwam er ravioli met champignon, pici met tomatensaus met look en pici met eend…. En dat was nog maar het voorgerecht. Het hoofdgerecht moest nog komen! Daar hebben we wel voor gepast want we zaten echt al vol. Maar de Italianen bleven eten hoor…en het was toen al half 11 eh! Dan het dessert: iets met kokosnoot, iets chocoladepudding-achtig en pannacota (of zoiets). En de flessen wijn gingen ook goed rond. En vlak voor het dessert…flessen (!!!) Limoncello  (Liesbet :-p we moesten direct aan u denken). Ik had nog nooit grappa gedronken dus stonden ze er natuurlijk op dat ik dat ook eens zou proeven… dat was straf! En iedereen maar lachen omdat ik een raar gezicht trok. De sfeer was ook echt heel goed eigenlijk… precies een groot familiefeest. Soms lijkt het of die Italianen een beetje discussiëren of ruzie maken met elkaar, maar dat is zo: dat is voor te lachen. En een tv hing er ook weer omhoog. Ze kijken echt tv tijdens het eten. In ons appartement staat de tv ook richting keukentafel in plaats van richting tv.
Voor de rest waren ze wel nieuwsgierig naar welke Italiaanse zangers en zangeressen, en acteurs we kenden. Ze hebben ook al enkele namen genoemd van Italiaanse zangers die we zeker eens moesten horen, en acteurs die we moesten zien. Als we met Paola meerijden naar Siena zitten we ongeveer een uur met haar in de auto, dus ging ze ons eens een liedje laten horen van… :-p kweet de naam niet meer. Dat is wel plezant.

Vandaag zijn we tegen 11 uur naar het kantoor van Giovanni gegaan om de uren van de bus op te zoeken op internet, maar dat is er niet van gekomen. We weten nu wel de hoofdbushalten zijn in Siena zelf, voor als we naar Due Ponti moeten (waar we ’s avonds met Paolo kunnen terugrijden naar Bettolle). Dus daar gaan we morgen eens horen voor een abonnement… en dat is vlak bij het stadion van Siena, dus dan kan ik misschien in ene keer tickets voor Siena – Milan kopen.
Mevrouw Daems is vanmorgen ook terug naar België vertrokken. Dat zal wel ff varen, want zij kwam ons vaak halen om naar Sinalunga te rijden, of zelfs Siena, en om nog enkele dingen te verduidelijken. Als we nu iets niet weten zullen we het echt zelf moeten uitzoeken…maar zo leren we natuurlijk wel ons Italiaans te gebruiken. Het huiswerk is ondertussen ook gedaan, en het Italiaans dat we vrijdag geleerd hebben zit ook in het kopje.

Morgen moeten we om half 9 klaar staan om met Paola mee naar Siena te rijden, voor onze tweede echte lesdag. Om half 7 uit mijn bed dus. Ik heb besloten dat ik altijd eerst in de badkamer kruip…omdat ik daar toch een half uur in sta :-p en dan kan ik daarna nog wat tv zien… het is hier gewoonlijk MTV dat de klok slaat. De satelliet marcheert niet… er staat wel zo’n bakje voor, maar we weten niet hoe het marcheert… moeten we nog eens vragen aan Fabiola.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Ik ga samen met nog twee andere meisjes stage lopen in het Toscaanse Siena. De bedoeling is dat we de streekproducten(pici, vinsanto, chianina, tartufo,... ) van Siena gaan promoten, dit door het bouwen van een website en het maken van een folder.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 44378

Voorgaande reizen:

31 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: