Lunedì 4 febbruaio - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu Lunedì 4 febbruaio - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu

Lunedì 4 febbruaio

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

12 Februari 2007 | Italië, Bettolle

Vandaag zijn we om half 9 vertrokken met Paola naar Siena. We waren daar dus al om iets na negen… terwijl we pas om 14 uur les hebben. Maar we moesten nog onze studentenkaart gaan kopen, herlaadkaarten en Cristina haar pasfoto’s gaan binnenbrengen. Niet erg dus dat we er veel te vroeg waren. Helaas kwamen we langs de campo en waren de terrasjes iets te verleidelijk. We hebben daar serieus 3 uur op het terras gezeten… Italianen bekijken kan heel leuk zijn ;-).
Ik heb vandaag ook naar Denise gebeld. Giovanni had ons haar nummer gegeven. Maandag kunnen we immers met haar mee naar huis komen. Ik heb dus zomaar naar een Italiaanse madam gebeld die niets anders spreekt als Italiaans! En ik verstond ze nog ook…en zij mij ook blijkbaar . Ons vervoer van en naar Siena is dus ook geregeld (want dat was nogal een probleem). We kunnen elke morgen met Paola meerijden. En dinsdag- en woensdagavond neemt Paola ons ook terug mee naar huis. Maandag rijden we met Denise mee naar huis en donderdag en vrijdag met de trein tot Sinalunga, waar Denise ons komt ophalen.
Na ons uitgebreid terrasje zijn we naar de les gegaan… voor vier uur Italiaans. Ons klasje bestaat uit drie Belgen  wij :-p, drie Duitsers, 2 Spanjaarden, 1 Franse, 2 Engelsen, 1 Chinese, 2 Amerikanen en 1 Deen…Rasmus :-p Dien praat grappig! Allemaal leuke mensen ze. Wat wel opvalt is dat wij veel talen spreken. De meeste praten ook wel Engels maar het Franse meisje niet… dus tijdens de pauze vertalen wij naar het Frans voor haar. Dan onderhouden we dat ook nog een beetje eh :-p Mevrouw Tacq zal blij zijn . En het Spaans dat we geleerd hebben de voorbije drie jaar… gene vette ze. Ik moest vandaag een oefening maken met één van de Spaanse meisjes… Het ging beter als we Italiaans praatten. Wat natuurlijk wel de bedoeling is.
Na de les zijn we dan naar Due Ponti gegaan waar Denise ons kwam halen. Die ons nog maar eens liet kennismaken met de Italiaanse manier van rijden. Italianen rijden veel harder dan ze mogen, gebruiken hun richtingaanwijzers niet, nemen altijd en overal hun voorrang, ook al mogen ze ze eigenlijk niet nemen en claxoneren voor het minste. Op een bepaald moment was Denise zelfs aan het racen over de autostrade met een GSM in de ene hand en een sigaret in de andere. Moet ge maar is proberen in België.
Cristina heeft deze avond broccoli met aardappelen en kippennuggets gemaakt. Zij is onze kok. Maar ze kookt graag, dus dat is geen probleem.

xxx