Lavispareresa - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu Lavispareresa - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Evy Philips - WaarBenJij.nu

Lavispareresa

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

12 Februari 2007 | Italië, Bettolle

De vrijdag zijn we naar de disco (La Vispateressa) in ons dorp geweest. Klinkt een beetje kleinburgerlijk ‘disco in ons dorp’, maar dat was hij allerminst! Het was een disco als in de films. Heel groot, chique, zwart, veel ruimtes en duur. Er waren mensen helemaal van Napoli, Roma en Firenze gekomen! (Roma is drie uur rijden!!!)
De inkom was 11 euro (voor meisjes, jongens betalen 13 euro), de vestiaire was 3 euro, alcoholische drankjes 5 euro en niet-alcoholische drankjes 3 euro. Als je op één van de vele in wit leder beklede zithoeken gaat zitten betaal je automatisch 24 euro! Er waren ook dansers en danseressen in (weinig) blingblingkledij. Alhoewel… al die Italianen daar hebben wel blingblingkledij aan. En ik weet niet of die het al doorhebben (blijkbaar niet) maar neuspiercings bij jongens zijn lelijk!
Toen we een drankje gingen halen moesten we eerst of 5 (voor alcohol) of 3 euro betalen. Daarop kregen we een rekening waarmee we naar de bar moesten om daar ons drankje te kiezen. Onze eerste keuze: witte wijn. Was er niet. Tweede keuze: red vodka. Was er ook niet. Dan maar gezegd dat ze zelf iets mocht geven. Het is een Mickey Mouse geworden .
Tegen het einde van de avond wisten we ook dat de clichés over Italianen kloppen. Die bekijken u van kop tot teen zonder hen te generen, beginnen uit het niets met u te dansen (en willen u nie meer loslaten) en in het naar huis wandelen hebben er zeker 5 auto’s geclaxoneerd. Cristina is al aan het overwegen om haar haren te kleuren. Het is net of ze hebben nog nooit een blond iemand gezien.
De disco is voor herhaling vatbaar, maar toch niet elke week… dat zou iets te duur worden. Woensdag is er een Erasmusfuif in Siena. Dat is elke woensdag zo, en vorige week is bijna iedereen van onze klas gegaan, dus gaan we daar deze week ook eens naartoe. Waarschijnlijk is dat wat goedkoper.

  • 13 Februari 2007 - 10:50

    Lies:

    net binnengekomen telex: "Voetbal - Kaka wordt Italiaans staatsburger" MILAAN 13/02 (DPA) = De Braziliaanse voetbalinternational Kaka heeft het Italiaanse staatsburgerschap te pakken, drie jaar nadat hij bij AC Milan terechtkwam. Dat schrijft La Gazzetta dello Sport dinsdag. De middenvelder ontving de officiële documenten maandag op de Milanese prefectuur. "Dit is een eer. Nu ben ik Italiaan en Braziliaan", verklaarde de 24-jarige vedette. "Ik ben erg blij. Dit helpt mij en misschien ook Milan."
    Kaka, voluit Ricardo Izecson Kaka, kan niet voor de Italiaanse nationale ploeg uitkomen, omdat hij al (met veel succes) in het Braziliaanse shirt voetbalde. /.VAK .
    131143 FEB 07

    Ik dacht wel dat u dit ging interesseren ;-)

  • 13 Februari 2007 - 19:18

    Lies:

    Allez, ik ben thuis dus ff tijd om 'deftig' te reageren. Hier komt het: "ik wil oooooooooooooooooooooooooooooooooook!!!"

    Voila :p ik ben gewoon jaloers Evy, ni te doen!!! Ik beloof u: van zodra ik kan, kom ik af ze! Ge zijt gewaarschuwd :p
    En wow... Limoncello!!

  • 14 Februari 2007 - 11:04

    Marianne:

    Well.. ik bestel hier een cocktail voor 1.8euro en krijg er twee en een shooter voor die prijs. Maar een dancing daar geraak je volgens mij niet levend uit hier. Leuk voor jullie dat jullie s avonds wel buiten kunnen dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Ik ga samen met nog twee andere meisjes stage lopen in het Toscaanse Siena. De bedoeling is dat we de streekproducten(pici, vinsanto, chianina, tartufo,... ) van Siena gaan promoten, dit door het bouwen van een website en het maken van een folder.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 44387

Voorgaande reizen:

31 Januari 2007 - 01 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: